Generalnie im cięższe rolki, tym większy v-max, ale gorsze przyspieszenie. Im lżejsze rolki, tym lepsze przyspieszenie, a mniejszy v-max. Dla niewiedzących rolki znajdują się w wariatorze. Najlepiej dobrać takie, aby zbytnio nie stracić na v-maxie, ale także na przyspieszeniu. Rolki z przedziału 4-5,2g gwarantują takie osiągi. Po 10 tyś. km należy je wymienić. Zmieniając wydech na sportowy powinniśmy je założyć o 1g lżejsze od seryjnych.
Sprężyna centralna. Znajduję się ona pomiędzy korektorem momentu obrotowego, a sprzęgłem. Są różne twardości sprężyn, a dobieramy je do rolek. Nieprawidłowa regulacja rolek i sprężyny powoduje 'muły' w przyspieszeniu, słaby v-max, słaby start.
Tutaj przedstawiam prawidłowe zestawienia:
Dla sprężyn o twardości 10% należy wybrać rolki z przedziału 6-10g.
Dla sprężyn o twardości 20% należy wybrać rolki z przedziału 5-6g.
Dla sprężyn o twardości 30-40% należy wybrać rolki z przedziału 4,2-5g.
Dla sprężyn o twardości 50-60% należy wybrać rolki z przedziału 3,2-4,5g.
Dla sprężyn o twardości 70% i więcej...należy wybrać rolki z przedziału poniżej 4,5g
Temat zapożyczony z www.zipp-forum.pl
Offline